www.flickr.com

tisdag 13 november 2007

Öresund 11 november

Lugnet efter stormen hade lägrat sig idag. Sol från blå himmel kall och klar luft. Då blev suget för stort och en tur i Öresund fick bli min bot. Kameran lämnade jag hemma för sundet har jag ju paddlat så mycket ändå.

Det var svag motvind på väg norut mot Hittarp. Utanför Hittarp fanns ett stort fisknät med säkert 200 hungriga fiskmåsar över. De stackars fiskarna lär inte haft en chans. Och till de som lagt ut näten tror jag inte det kan ha blivit mycket över.

På väg tillbaks låg det lite dyning kvar från stormen och det blev en kul surfpaddling tillbaks till Helsingborg och även en sväng i Norra hamnen. Betydligt lugnare på sundet och i hamnen nu när det tydligen blivit för kallt för alla segel och motorbåtar som ligger uppe på kajen ett drygt halvår nu. Måste vara trist att bara kunna använda sin ögonsten knappt halva året.

En skön tur fick jag idag, men det var ganska länge sedan jag tältade nu.

Inga kommentarer: