www.flickr.com

torsdag 17 mars 2011

Premiärpaddling

På grund av en tids problem med ryggen så har kajakerna fått ligga på torra land allt för länge. Men nu verkar det vara på bättringsvägen och även sjukgymnasten vågade säga “okej då men bara en liten runda.”  :)  Så det fick det bli som födelsedagspresent till mig själv.

 

IMG_1316

Och vädret var till en början på min sida. Det blev Malins fina Explorer som fick komma ut idag. Den är lätt att bära och har gott om plats för stora mig i sittbrunnen.

Ostliga vindar var det lovat så lä längs kusten verkade bjuda på en lätt paddling.

Lite OSO var det nog för jag fick medvind norrut och det gick lätt. Efter bara 2 km gjorde jag som jag lovat sjukgymnasten.

IMG_1318

Tog mig upp på stranden hittade en läig plats med solvarm mur och njöt en lååång lunch som gav lite rödfärg på näsa och kinder.

IMG_1320

Vinden vred mer åt SO och när jag styrde hemåt igen viade det sig blivit 8-10m/s som kom därifrån min för pekade…

Fast ingen tid att passa och det fick gå sakta och behagligt. Min otränade kropp fick slita lite lagom. Det behövde den.

IMG_1332

Vattnet är väldigt klart och fint så här års. Man blir lite badsugen. Men jag kunde hålla mig. För en vecka sedan såg det ut så här.

 

IMAG0565

Också fint men jag blir inte så badsugen.

Inga kommentarer: