www.flickr.com

onsdag 11 juni 2008

Nytäppet 2008

I helgen som gick var det dags för årets Nytäppetträff i Blekinge. Som alltid ett jättetrevligt och bra arrangemang av Kajaksyd. Jag kom dit på fredag vid lunchtid och fick 2,5 dag att träffa gamla och nya vänner.

Skim var på plats både i form av massor av kajaker och av herrarna Skim själva, Göran och Timo från Skimkayaks. Skim har precis släppt sin, av mig länge efterlängtade kajak Differ som är ett mellansyskon till Dex och Distance. Det kändes mycket bra när jag fick svänga runt den lite i vattnen utanför stranden. Men under en lite längre tur somnade ena benet eftersom det blir lite trångt under den halvstora sittbrunnen. Jag tror mycket mer på den lilla sittbrunnen då det ger mer rörelseutrymme för benen när dom väl kommit ner i kajaken.

Nu gäller det väl bara att skapa ett kedjebrev där alla mailar Göran och talar om hur bra den lilla sittbrunnen är så kanske det kommer en sådan variant av Differ :)

Men så underbar som den var att paddla och manövrera så tror jag det finns andra sätt att göra plats för benen. T.ex plocka bort fotstöden. Det skulle ge precis lagom utrymme för att kunna röra på benen lite. Vi får se vad framtiden ger.
Många kul och långa stunder för snack blev det också. God mat serverades både från egna köket men även från kocken på lördagkvällen. Fram för fler kockar på paddlingar!

1 kommentar:

eriksjos sa...

Fram för mer skumpa på öarna, mer paddling och mer utetid!

Har du köpt nån Differ än? ;-)