www.flickr.com

onsdag 5 oktober 2011

Mulet och skvalpigt

En liten liten lucka i molnen i eftermiddag fick mig att bestämma mig för att paddla en sväng.

Visserligen hade luckan tätats till ordentligt när jag väl startade men det blev en skön sväng i ett skvalpigt Öresund.




Jag fick sällskap av en kaxig sillgrissla. Den valde att simma ut framför mig så jag fick stanna. Då simmade den fram till kajaken och hackade på kajakens handtag fram, för att sen lugnt simma vidare.

Annars var det glest på vattnet. Leif stötte jag på väldigt kort utanför norra hamnen. Han var ute i en surfski och verkade tycka det var väl skvalpigt. :)

Insåg idag att det inte är sommarvärme längre. Att gå till stranden och paddla barfota är inte att rekommendera längre. Fötterna fick tinas upp i duschen efteråt.

Inga kommentarer: