www.flickr.com

lördag 18 augusti 2007

Rollpinne

Min kära traditionella padel som varit med mig länge nu orkade inte med ålandsresan. Den gav upp mitt under rollträningen och detta strax innan Dubside kommer till Helsingborg.

Det finns ett par gamla reservpinnar i förråden som jag nu har dammat av och oljat in så plaskandet med Dubside ska nog kunna klara sig ändå. Och sen är det ju bara att sätta igång att tälja på någon av de brädor som bara ligger och väntar på att bli förädlade till paddlar. Men jag har tyvärr inga ämnen limmade i olika träslag på lager så nu får det bli mer funktion än utseende. :)

För att min gamla trotjänare ska få vara med ett tag till så gjorde jag mig en rollpinne av den avbrutna delen igår. Det var ett snabbt jobb och den är nog lite för grov vid handen men det får duga för nu. Det är ju åtminstonde rätt OK med en rollpinne limmad i Lind och Ceder.

Inga kommentarer: