www.flickr.com

tisdag 10 juni 2008

Datorhaveri

Det har varit ganska lungt med uppdateringar här ett tag. Det beror på flera saker som att jag haft ganska mycket att pyssla med men mest på att min dator bestämde sig för att nu får det vara nog.

Efter flera kvällars pysslande själv och mycket tid i telefonen med supporten stod det smärtsamt klart att hårddisken är paj och chansen att rädda några bilder eller annan info är minimal.

Nu är den ute på en tre veckors semester då den ska bli ompysslad och få lite nya reservdelar. Sen lär det säkert ta några veckor tills jag lyckats installera om allt som jag vill ha och den börjar funka smidigt igen.

Extra trist att senaste backupen var från februari. Men skönt att det fanns någon backup.

Så det kommer att saknas bilder från bland annat en härlig tur i Blekinge östra skärgård och en Kullabergstur.

Nu har jag ordnat reservdator så någon uppdatering ska det kunna bli emellanåt.

Inga kommentarer: