www.flickr.com

måndag 26 oktober 2009

Surfdag i Skälderviken slutade i badkaret.

(Eller jag har blivit en frusen vekling av att vara pappaledig.)

I söndags såg jag fram emot att få surfa några timmar tillsammans med Leif Aterra Davidsson och ett gäng från Helsingborgskanotisterna.

Paula och jag samåkte och tog med våra egna kajaker för att kunna komma ut på vattnet och fota andra surfare innan det var vår tur.

Nu var det ju inte så mycket vind i Helsingborg men det är säkert mer i Skälderviken tänkte vi och gav oss iväg i det helgråa vädret med regnet strilande.

Väl framme i Magnarp började både jag och Paula tveka. Vattnet var platt regnet strilade och när man lämnade bilen var det riktigt råkallt. Vi lät våra kajaker ligga kvar på taket och tittade på de som tappert testade och försökte hitta något skvalp att leka i. Det såg mest kallt och jobbigt ut. Och efter 20 minuters velande på stranden var vi så frusna att det enda som kunde locka oss var en fika i lä och löfte om att få testa nån annan gång när det är bättre vågor.

Så ja för första gången hittills har jag haft kajaken ute, torrdräkten på och stått på stranden bara för att sen åka hem igen och känna mig ganska nöjd med beslutet.

Några gjorde dock tappra försök.

surf eller

Erik Sebelius var en av de tappra som gång på gång jagade flera hundra meter ut till ett litet rev för att försöka hitta lite skvalp.

Själv åkte jag hem spolade upp ett varmt bad och bubblade en stund med en klase vindruvor och en GT på kanten. Helt OK och jag slapp spola rent och torka alla prylar  :)

Hoppas på fina vågor, lagom vind, och ledigt i kalendern snart igen.

1 kommentar:

eriksjos sa...

hehe,
Var väl ungefär lika höga vågor i badkaret kan jag tro.. ;-)